GriftlandRoparun2015.reismee.nl

Tipje van de sluier ...

Vandaag licht ik een (klein) tipje van de sluier op. 22 Mei is het al zover, dan vertrekken onze teams naar Parijs. Teams?? Jazeker, ons team is onderverdeeld in twee teams. Jasper Gaasenbeek en Koos Nieuwland zijn de afzonderlijke teamcaptains, beide teams leggen een afstand af van ruim 257 kilometer, ik geef het je te doen!!

Toevallig kreeg ik vanmorgen het draaiboek in handen en dan is ‘draaiboek’ nogal zwak uitgedrukt. Je hebt hier bijna hogere wiskunde voor nodig!

Wink
van elke route staat er een gedetailleerd verslag in.

De hele afstand bestaat uit 10 delen/routes.
Deel 1 Parijs – Fourcheret – team 1 van Jasper
In Parijs begint het spektakel op zaterdag 23 mei om 13.15 uur. Ze verwachten zaterdag om 17.15 uur aan te komen in Fourcheret.

Deel 2 Fourcheret – Lassigny – team 2 van Koos
Team 1 gaat hier wisselen met team 2, zij vertrekken meteen en hopen dan om ongeveer 21.45 uur aan te komen in Lassigny.

In Lassigny staat dan het basiskamp voor de verzorging van iedereen.
In het draaiboek staat kort: opbouwen – eten – drinken – krat team 1 – krat team 2 – afbouwen – vertrekken naar volgend basiskamp. Daarvoor moet iedereen toch heel goed op elkaar ingespeeld zijn!

Dan zijn er voor de buitenstaanders natuurlijk nog wel wat vragen, zoals:
* Hoe gaat dat met het eten?
Er is voldoende gezond voedsel en drinken aanwezig voor alle deelnemers, de eerste warme maaltijd zaterdag is een pastamaaltijd en op zondag?? Geen flauw idee, staat niet in het draaiboek, dus dat moet wel een verrassing zijn!

* Douchen onderweg?
Lastige vraag, maar één ding is zeker: zondagavond kunnen de deelnemers in íeder geval douchen en waarschijnlijk zelfs een duik in een zwembad nemen!

* Hoe doe je dat als je naar het toilet moet? (toch niet onbelangrijk). Daar hebben ze het volgende op gevonden: de ‘Bio Box Aanhangwagen Single’ bij de omschrijving van dit onderdeel staat: ‘sanitaire voorziening voor snelle verplaatsing - max. 750 kg’ een soort Dixi dus. Slim gevonden!

Maandagmiddag (Tweede Pinksterdag) is de finish in Rotterdam op de Coolsingel, tussen 13.00 uur en 13.30 uur.
Voor iedereen die wél graag het team wil inhalen en niet naar de Coolsingel wil/kan: natuurlijk van harte welkom op het Griftland College!

Op dit Blog verschijnen de tijden van aankomst en natuurlijk ook alle bijzonderheden die onderweg gebeuren! Of de wissels goed zijn gegaan, of het allemaal op tijd loopt, hoe het met de teams gaat, enzovoort. Het enige wat niet kan op dit Blog is een plaatje aanvragen

Frown

Tot snel!