GriftlandRoparun2015.reismee.nl

Team 108P Griftland College

Beste lezer,

U hebt het misschien al gehoord: het Griftland College bestaat dit jaar 40 jaar en gaat meedoen aan de Roparun 2015!

De Roparun zet zich in voor het verbeteren van de levenskwaliteit van mensen met kanker onder het motto: ‘Leven toevoegen aan de dagen waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven’. Hierbij kunt u denken aan positieve ervaringen als een uitje met het gezin, maar ook aan het verstrekken van voorzieningen als bijvoorbeeld het koelen van de hoofdhuid bij behandelingen waardoor de haaruitval wordt verminderd.

Ter gelegenheid van ons jubileum willen wij ons de eerste helft van dit jaar inzetten voor deze mensen die onze hulp zo hard nodig hebben. Omdat kanker een ziekte is die iedereen raakt, hetzij persoonlijk hetzij in de directe of indirecte omgeving en omdat wij, vanuit onze christelijke identiteit, het begrip ‘maatschappelijke betrokkenheid’ zichtbaar willen uitdragen. Het meedoen aan de Roparun sluit ook naadloos aan bij ons jaarthema ‘Hoop’.

De Roparun wordt in het Pinksterweekend, van 23 tot 25 mei 2015, gehouden. Een team van leerlingen en medewerkers van de school zal in estafettevorm van Parijs naar Rotterdam lopen. Zo leggen zij, onafgebroken, dag en nacht, een afstand van 520 km af, waarbij iedere deelnemer meer dan 60 km voor zijn of haar rekening neemt. Dat is per persoon maar liefst anderhalve marathon! Het wordt een spannende onderneming, voor de lopers en voor het begeleidende team van 15 personen dat voor alle soorten van begeleiding zorgt gedurende de loop. De voorbereidingen voor deze gigantische inspanning zijn al enkele maanden geleden van start gegaan. Wij zijn trots op onze leerlingen die deze uitdaging aangaan!

Deelname aan de Roparun wordt ook een geweldige onderneming voor de gehele school; álle leerlingen gaan in actie komen om geld op te halen voor het sponsoren van deze loop.

Op deze blog houden wij u op de hoogte van onze belevenissen enervaringen die inmiddels in volle gang zijn.

Hartelijke groet,

Het complete Roparun-team,