GriftlandRoparun2015.reismee.nl

Bericht van JanDavid van der Vlies

JanDavid van der Vlies, afdelingsdirecteur van 4/5 Havo heeft speciaal voor de deelnemers aan de Mini RopaRun tijdens de actiedagvan het Griftland (op 1 mei a.s.) een filmpje gemaakt. klik hier voor de toespraak

Aan het eind van de film heeft hij een boodschap .....

"Voor die éne 4-Havo leerling met een slecht rapport, van wie de ouders moeite hebben om een en ander in perspectief te zien heeft mevrouw Appelo voor het Personeelscabaret nog een behulpzame tekst gemaakt"


Afscheidsbrief

Beste mam,

Met pijn in mijn hart schrijf ik je deze brief. Samen met mijn nieuwe vriendin ben ik van huis weggelopen, omdat ik een scène met jou en papa wilde vermijden. Ze heet Anita, ik ben stapelgek op haar en ze is zo lief. Maar ik wist zeker dat jullie haar niet goed zouden keuren door haar tattoos, piercings, strakke motorkleding en omdat ze zo veel ouder is dan ik. Maar ik ben niet alleen verliefd op haar, mam. We verwachten ook een kindje! We kunnen ons geluk niet op. Na ons eerste kindje willen we graag een zo groot mogelijke familie opbouwen. Ze heeft een caravan in het bos staan en daar heeft ze genoeg brandhout liggen voor de hele winter.

Dankzij Anita realiseer ik me dat wiet eigenlijk helemaal niet slecht voor je is, dus hebben we besloten dat we samen een kleine plantage gaan beginnen. We zullen deze stuff dan gebruiken om het met andere mensen in de commune te ruilen, voor alle coke en XTC die we willen. Ondertussen hopen we maar dat de wetenschap een medicijn weet te vinden tegen AIDS, zodat Anita snel beter wordt. Ze is zo lief, dat verdient ze.

Maak je geen zorgen mam, ik ben nu zestien jaar en ik weet inmiddels wel hoe ik voor mezelf moet zorgen. Op een dag komen we terug om jullie een bezoekje te brengen, zodat jullie al jullie kleinkinderen kunnen leren kennen.

Liefs, je zoon, […].

P.S. Mam, niets van dit is natuurlijk waar, ik ben gewoon bij […] thuis. Ik wilde je er gewoon even aan helpen herinneren dat er ergere dingen in het leven zijn dan het rapport dat boven op mijn kamer ligt. Bel me maar wanneer het weer veilig is om thuis te komen!

Tekst door mevrouw Appelo aangepast voor het personeelscabaret 2015, ontleend aan Facebook.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!